PC-as-a-Service (PC-ul ca un serviciu)

PC-as-a-Service (PC-ul ca un serviciu)

12.09.2019 12:30

Liderii IT de azi nu au timp și resurse pentru a răspunde eficient nevoilor forței de muncă mereu solicitante. Este timpul ca CIO-ul (Chief Information Officer) să nu mai aiba in grija departamentul IT și să înceapă să sustina transformarea afacerii; numai prin transformarea modului în care implementeaza si deservesc forta de munca, poate CIO-ul să îndeplinească această sarcină primordială de a transforma businessul.

În septembrie 2018, Dell a solicitat „Forrester Consulting” să evalueze eficacitatea PC-as-a-service (PCaaS) și apetitul organizațiilor de a utiliza PCaaS. Forrester a realizat cinci interviuri cu factori de decizie IT, avand cunoștințe despre infrastructura desktop sau cu cei care au avut in responsabilitate serviciile ciclului de viață ale PC-ului.

Forrester a exploatat, de asemenea, datele din două rapoarte Total Economic Impact ™ realizate în 2017 și, respectiv, 2018, precum și un studiu personalizat despre managementul ciclului de viață al PC-ului.

Constatari principale

PCaaS îmbunătățește experiența angajaților. Abordarea de astăzi a managementului ciclului de viață al PC-ului (PCLM) este izolata în întreaga organizație și inflexibila pentru angajați. PCaaS deblochează oportunități de îmbunătățire a experienței angajaților, în timp ce eliberează resurse pentru a vă concentra pe obtinerea de plus-valoare. Modelul PCaaS permite firmelor să livreze mai rapid dispozitive preconfigurate și oferă flexibilitate angajaților in a alege dispozitivul care ii face sa fie cei mai productivi.

PCaaS da nastere la noi posibilități de gestionare a ciclului de viață al PC-urilor. Rata de reîmprospătare tipică de trei până la patru ani creaza această complexitate, pentru ca implică costuri suplimentare și adesea greu de cuantificat, cum ar fi timpul petrecut pentru achiziții, implementare, asistență, recuperare, gestionare și in final retragerea dispozitivelor din mediul de lucru activ.PCaaS este un model de finanțare complet nou. Asigurați-vă că evaluați corect cum afectează toate aspectele PCLM, nu doar dispozitivele în sine.

Aliniați prioritățile de afaceri și IT pentru a înțelege mai bine modelul PcaaS. Colaborarea prin alinierea celor doua, asigură că atât obiectivele de afaceri, cât și cele IT sunt centrate în jurul experienței angajaților - o nevoie critică, mai ales că doar 25% dintre angajati sunt de acord cu faptul că se implica activ in a ajuta la modelarea strategiei de lucru.

PC-as-a-Service: o platformă modernă pentru o experienta la locul de munca de generatie urmatoare

Lumea muncii s-a schimbat fundamental. Au apus de mult zilele în care departamentele IT au fost unicii furnizori ai celor mai noi dispozitive și aplicații performante. În lumea hiperconectată de astăzi, angajații se așteaptă din ce în ce mai mult ca experiența pe care o au la serviciu să fie cat mai apropiata de ceea ce trăiesc în viața lor personală. Aceasta înseamnă acces imediat la informațiile de lucru pe orice dispozitiv, oriunde s-ar afla, în orice moment.

Din păcate, acest lucru se întâmplă rar. Îngrijiți de tehnologiile și procesele de gestionare a ciclului de viață pentru PC-uri vechi de zeci de ani, liderii IT responsabili de implementarea dispozitivelor angajaților lor, pur și simplu nu au timpul și resursele necesare pentru a răspunde eficient nevoilor forțelor lor de muncă mereu solicitante. Este timpul ca CIO-ul să nu mai conduca departamentul IT și să înceapă să transforme afacerea, dar acest lucru poate fi realizat numai dacă:

1) schimbă modul în care își desfășoară serviciile tehnologice către utilizatorii finali

2) își tranzitează atenția departe de managementul IT și spre experiența forței de muncă

Crearea unei experiențe de muncă mai bună este unul dintre modurile fundamentale prin care CIO-ul își va ajuta compania să se transforme digital pentru a câștiga, servi și păstra clienții mai bine. În plus, oferirea unei experiențe de muncă mai bună pentru angajat are un impact direct asupra experienței clientului. În desfășurarea interviurilor pentru acest studiu, am întrebat lideri IT și oameni de afaceri care au fost responsabili pentru managementul ciclului de viață al PC-ului, ce înseamnă experiența forței de muncă pentru ei ?

Un director IT din Marea Britanie a declarat: „Experiența forței de muncă se referă la conducerea afacerilor intr-un mod mai inteligent pentru a crește productivitatea și eficiența. Aceasta înseamnă o mai bună comunicare, colaborare și implicare - deci, cu alte cuvinte, este vorba de a oferi angajaților dvs. instrumentele de care au nevoie pentru a îmbunătăți experiența generală pe care o au clienții cu noi. ”

În timp ce un CIO al unei companii hoteliere și de agrement din SUA a spus: „Experiența forței de muncă constă în punerea la dispozitia angajaților de instrumente potrivite, oriunde s-ar afla.”

Cum pot organizațiile IT să înceapă să îmbunătățească experiența forței de muncă ? Unul dintre moduri este un serviciu nou, cunoscut sub numele de PC-as-a-service (PCaaS) sau alternativ cunoscut ca dispozitiv-as-as-service (DaaS).

PC-AS-A-SERVICE UN CATALIST PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ

PCaaS a apărut ca o modalitate de a debloca noi oportunități de îmbunătățire a experienței forței de muncă. Forrester definește PCaaS ca o abordare a activității forței de muncă, care include achiziția de dispozitive, licențe software, finanțare și ciclul de viață al dispozitivului, într-un preț unic, previzibil pe lună. Atunci când departamentele IT închiriază PC-uri sau dispozitive mobile sub un model PCaaS, ei sunt capabili să livreze dispozitivele mai rapid angajaților, rezolvă mai rapid problemele ce pot aparea și oferă mai multă flexibilitate pentru angajați in a alege dispozitivele care ii fac cei mai productivi.

După cum ne-a spus un director din vânzări retail: „PCaaS ofera flexibilitatea prin care oamenii pot lucra de oriunde și nu trebuie să lucreze cu laptopuri invechite si greoaie si unde trebuie să se bazeze pe departamentul IT pentru a rezolva o problemă. Aceasta înseamnă că angajații se pot concentra pe ce au de facut și, mai important, pe clienții lor. ”

Pe lângă îmbunătățirea experienței forței de muncă, PCaaS poate ajuta CIO-ul să își elibereze timp pentru a se concentra pe activități cu valoare adăugată mai mare care să conducă afacerea înainte.

Pentru a depasi provocarile si a imbratisa viitorul, CIO-ul si echipa sa trebuie sa foloseasca un model care ile permite sa atinga doua prioritati majore:

1)       Sa elimine sarcinile greoaie si consumatoare de timp

2)       Să îmbrățișeze noile tehnologii care îmbunătățesc fundamental experiența angajaților

Device-as-a-service este un model care poate ajuta CIO-ul să atingă ambele obiective. Noul PCaaS se bazează pe cinci piloni fundamentali:

-          Dispozitive și software. Echipele IT aleg dispozitivele (laptopuri, dispozitive mobile etc.) și software-ul pe care doresc să le procure.

-          Servicii de configurare. Echipele IT sunt libere să configureze singure dispozitivele, dar pot transmite această responsabilitate furnizorilor de servicii. Serviciile tipice de configurare includ: imagistica, etichetare, ambalare software, înscriere, profilare etc.

-          Servicii de gestiune la distanță. În mod obișnuit, aceste servicii sunt concentrate mai ales pe managementul problemelor (s-a stricat/repara), dar pot asigura si gestiona direct dispozitivele, securitatea sau setările de configurare a rețelei.

-          Recuperarea activelor. Aceasta implică retragerea dispozitivelor din mediul activ de lucru, inlocuirea mașinii pentru o altă mașină și orice sarcini asociate.

-          Finanțare fixă. Toate aceste elemente de mai sus se combină într-un abonament lunar fix.

Ce beneficii oferă PCaaS? În primul rând, diminuează costurile prin pachetul de dispozitive, software și servicii adunate impreuna, la o rată fixă de abonament lunar. În al doilea rând, echipele IT sunt degrivate de responsabilitatea managementului flotei IT, sarcina ce este preluata de catre furnizorul PCaaS, permițând astfel, echipelor IT să se concentreze pe obiectivele de dezvoltare ale afacerii.

In plus, beneficiile PcaaS nu se opresc aici, in continuare enumeram alte aspecte demne de luat in seama:

-          Experiențe mai bune ale angajaților. Potrivit unui CIO al unei companii hoteliere și de agrement: „PCaaS poate ajuta businessul intr-un mod mai inteligent, astfel încât angajații să poată maximiza productivitatea și eficiența. Aceasta înseamnă o mai bună comunicare, colaborare și implicare a angajaților”.Cercetările psihologice arată că angajații care au o experiență tehnologică de ultima generatie la locul de munca sunt mai motivați, implicati și implicit conduc la rezultate mai bune ale clienților acestora.

-          O mai bună capacitate de a scala în sus sau în jos la cerere. În mod obișnuit, organizațiile sunt obligate să suporte cheltuieli de capital în avans la actualizarea dispozitivelor. Dar organizațiile de astăzi pur și simplu nu au aceste resurse pentru a cheltui pe activități care nu conduc la venituri imediate. PCaaS permite organizațiilor să transfere o mare parte din bugetele IT pentru un flux de numerar mai gestionabil într-o perioadă de timp planificată.

Un manager al unei firme de cosmetică și frumusețe: „Flexibilitatea pe care PCaaS o oferă este imensă. Puteți scala în sus atunci când aveți nevoie de mai mulți angajați pentru o anumita sarcină, de exemplu un sezon de varf, sau in jos atunci când se încheie sezonul, si e posibil sa fi rămas cu mai multe dispozitive și nu cu mulți angajați care le folosesc. ”

-          Management IT simplificat prin provizionarea in cloud. Un nou model de management al PC-ului cunoscut sub denumirea de UEM (unified endpoint management) permite echipelor IT să înlăture timpul pierdut asociat cu implementarea unui sistem de operare pe o mașină. În schimb, echipele IT folosesc puterea cloud-ului pentru a configura dispozitivele cu toate setările și aplicațiile necesare, foarte asemănătoare cu modul în care organizațiile gestionează dispozitivele mobile azi. UEM este adesea un serviciu deblocat prin PCaaS și poate ajuta echipele IT să-și eficientizeze practicile de management și să deblocheze noi cazuri de utilizare a experienței angajaților, cum ar fi acces la distanță mai bun. Un alt studiu TEI Forrester a arătat că implementarea UEM a redus timpul inrolarii unui angajat de la 1 oră la doar 10 minute.

-          Managementul de la distanță eliberează resurse IT. Administratorii de la distanță pot elimina complet necesitatea administrării dispozitivelor angajaților, asigurand securitate robustă pe dispozitive și aplicații și pot rezolva problemele de mentenanta. Un alt studiu TEI Forrester a raportat economii semnificative de costuri în urma implementarii de servicii gestionate pentru PCaaS.

Recomandari cheie

Miza este ridicată pentru organizațiile care sunt in plina transformare digitala, iar acum este momentul să începi să investești în experiența forței de muncă pentru a-ți diferenția compania de concurență. Compania dvs. pur și simplu nu își poate permite să pierda timp și bani gestionând mediul IT cu platforme și procese învechite.

Serviciul Device as-a-service (DaaS) oferă o cale pentru a vă ajuta să inlocuiti practicile greoaie din trecut si sa îmbrățișați noi tehnologii pentru viitor, oferind finanțări previzibile, acces îmbunătățit la cele mai recente dispozitive și aplicații, scăderea complexității de gestionare a IT și îmbunătățire experienței pentru angajați si implicit clienti.

In urma studiului efectuat de catre Forrester, se remarca urmatoarele recomandari:

 

  • Efectuați o evaluare ROI (return of investment) riguroasă pentru a determina prețul. Un CIO al unei companii hoteliere și de agrement ne-a spus: „Luați în considerare întregul ecosistem.

Dă-ți seama cum arată modelul de prețuri, deoarece mai multe dispozitive duc la creșterea cheltuielilor. De asemenea, dispozitivele noi duc la costuri mai mari. Doar asigurați-vă că va informati cu atentie.” PCaaS este un model de finanțare complet nou. Asigurați-vă că evaluați cum afectează toate aspectele, nu doar dispozitivele în sine.

  • Aliniați prioritățile de afaceri și IT pentru ca liderii de afaceri să înțeleagă valoarea PCaaS. După cum ne-a spus un director IT: „Oamenii se simt în mod tradițional confortabil cu dispozitivul pe care îl au. Se obișnuiesc cu el, astfel încât schimbarea poate fi perturbatoare. Deoarece PCaaS se adresează direct dispozitivelor pe care angajații le folosesc zilnic, este important să comunicăm în mod clar propunerea de valoare a PCaaS utilizatorilor finali în funcțiile de afaceri: acces mai rapid la dispozitive și aplicații, inrolare mai rapida in sistem si suport sporit. "

Concentrați-vă pe valoarea afacerii pentru a evita plata în exces. Unul dintre cei intervievați, un director IT în domeniul vânzărilor cu amănuntul, ne-a spus: „Faceți cercetarea. Înțelegeți fiecare implicație a costurilor. Dacă aveți deja un iPad, dar Apple lansează un iPad Pro, nu îl achizitionati pentru că este nou și strălucitor, obțineți-l pentru că adaugă valoare de afaceri - dispozitivele noi înseamnă mai multe costuri. ” Organizațiile IT ar trebui să utilizeze PCaaS pentru a adăuga valoare businessului atunci când are sens, nu cu fiecare lansare a fiecărui dispozitiv nou.

Etichete:
Postat în Blog tech Cloud Computing De:
LEADTech
Viziteaza site-ul LEADTech.ro pe ShopMania

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii